Hab das mal durch zufall im Netz gefunden... Absoluter Hammer. 1,2 Liter 20V Turbo Motor mit Garret GT28 und Eaton Kompressor -> 385PS bei 9400 Umdrehungen... Möcht nicht wissen wie der geht...
Geil ist die Begründung für den Motorbau: Wegen dem Turbofaktor 1.7 bei Renner bleibt man so in der 2 Liter Klasse...
Habe dene mal ne Email geschrieben.. Mal sehen was das Motörchen kostet...
VAG 1170cc 20V Turbo & Supercharger
Van Kronenburg Autosport wil launch in 2006 a new concept in the 2000 cc class. A Audi 1800 cc 20V engine brought back to 1170 cc and equipped with a Garrett turbo (GT series) and a Eaton supercharger. Due to the small cylinder volume, this engine falls in the FIA category of until 2000 cc atmospheric (turbo factor of 1.7). The engine can be used in long distance races of 4 to 24 hours. In our dyno test cell, the engine has delivered the following performance 385 HP @ 9400 rpm and 340 Nm @ 6000 rpm, and we have not yet gotten the maximum out of this concept. More information will follow.
Quelle: http://www.vankronenburg.nl unter projects